Tato závěrečná fáze je obvykle ze všech fází nejdelší, protože zahrnuje vlastně všechny činnosti po předání hotové dokumentace klientům.
První z uvedených činností je asistence při výběrovém řízení, během níž pomáháme klientovi vyhledat a kontaktovat potenciální dodavatele. Dále pomáhá vyhodnotit nabídky zhotovitelů a konzultovat další podmínky smlouvy o dílo.
Další činnost se nazývá autorský dozor a je poskytována v průběhu realizace stavby. Probíhají pravidelné kontroly na stavbě, při kterých architekt kontroluje soulad a dodržování prováděné stavby se schválenou projektovou dokumentací. Obvykle se objeví potřeba změn, alternativ nebo úprav, takže architekt tyto případné odchylky posoudí a (ne)schválí. K tomuto účelu je veden stavební deník, do kterého je architekt oprávněn nahlížet a provádět v něm záznamy. Architekt pomáhá klientovi při přejímacím řízení, odstraňování závad a případné reklamaci. Vypracovává také dokumentaci skutečného provedení, přebírá revizní zprávy, návody na provoz a údržbu ke stavbě a technologii. Nakonec asistuje při kolaudaci stavby. Výkon činnosti autorského dozoru ze strany architekta probíhá buď formou pravidelných kontrolních dní a nebo se architekt dostavuje pouze na výzvu stavebníka.
Veškeré součinnostní úkony jsou účtovány v předem stanovené hodinové sazbě (vč. dohodnutých nákladů na dopravu) a fakturovány jednou za měsíc podle skutečné spotřeby (doloženo výkazem činnosti).